Spørgsmål og svar

Her finder du svar på nogle af de spørgsmål der bliver stillet.
Vi udvider hele tiden spørgsmålene og svarene. 

Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål, så skriv endelig til os.

Grundejerforening

Hvad koster det at være medlem af grundejerforeningen?

Det koster i kr. 750,00 i kvartalet. (januar 2022)

Kontigent er fastsat ud fra sidste generalforsamling. Det har ikke været muligt at afholde generalforsamling endnu i 2021 pga. COVID-19. 

Hvornår afholdes der Generalforsamling?

Der afholdes Generalforsamling hvert år i januar måned. Du kan på siden her finde mere information

Grønne områder

Hvem passer de grønne områder?

Det gør LK Anlæg som er ansat på kontrakt af grundejerforeningen.

Hvem skal jeg kontakte hvis, jeg har spørgsmål til de grønne områder.

Brug vores kontakt form og vælg "Grønne områder"

Hvad skal jeg gøre hvis jeg observerer rotter?

Hvis du ser en rotte eller tegn på rotter, har du pligt til at anmelde det.

Dette gøres på Greve kommunes hjemmeside.

Du kan finde mere information om rotter her.

Hvem skal jeg kontakte hvis jeg ser kundevogne i Rosenlyparken?

Kundevogne fra Bilka
Ring 43 95 50 00

Kundevogne fra Lidl
Ring 80 70 27 02

Kundevogne fra Netto
Ring 87 78 78 11

Tv, Radio & Internet

Hvilke muligheder er der for TV?

Der er mulighed for Waoo (fiber), youSee eller andre udbydere der enten bruger COAX (kabel TV) eller telefonforbindelse til TV. 

Hvilke muligheder er der for Internet?

Der er indlagt Fiber fra Fibia. Desuden er der også mulighed for youSee eller andre Internet udbydere der bruger COAX eller telefonforbindelse.

Hvorfor skal jeg betale til Fibia?

I 2016 blev der på generalforsamlingen vedtaget en 5-årig kontrakt med Fibia. Derfor betales der hvert kvartal til etablering af fiberforbindelsen i Rosenlyparken. Beløbet kan bruges til at købe produkter fra Fibia & Waoo.

Denne kontrakt er forlænget på generalforsamlingen i 2021 med 3 år. 

Hvad hvis Jeg ikke har noget Internet?

Du kan finde drftsinformation om Fibia her.

Hvad hvis jeg ikke har noget TV signal?

Du kan finde drftsinformation om Waoo her.

Hvorfor virker mit trådløse Internet ikke i hele huset?

Som udgangspunkt er der to faktorer der gør sig gældende hvorfor der nogle gange er problemer i at have optimalt trådløst Internet i hele huset.

Fibia routeren er placeret et ret dårligt strategisk sted. Den sidder normalt nemlig i hjørnet af stuen ud imod baghaven. 

Meget af bebyggenlsen består af beton der gør det svært for at få de trådløse signaler godt rundt i stueplan og 1. plan. 

Hvor sidder modemmet fra Fibia?

Modemmet er placeret i hjørnet på væggen ud i mod baghaven.

Hvad skal jeg gøre med modemmet hvis jeg flytter?

Modemmet skal blive siddende til den nye køber. Du må derfor ikke tage modemmet med dig. Vær opmærksom på at du kan blive opkrævet et gebyr for fremskaffelse af nyt modem samt installation.

Modemmet til Fibia er der ikke?

Du skal tage kontakt til sælger.

Her har du mulighed for at kontakte bestyrelsen i Rosenlyparken. Du kan hurtigt i menuen vælge hvad din henvendelse drejer sig om. 

Vi bestræber os på at besvare din henvendelse inden for 24 timer. 

Drag and drop files here or Browse