Skip to main content

Spørgsmål og svar

Her finder du svar på nogle af de spørgsmål der bliver stillet.
Vi udvider hele tiden spørgsmålene og svarene. 

Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål, så skriv endelig til os.

Grundejerforening

Hvad koster det at være medlem af grundejerforeningen?

Det koster 1375,00 kr. i kvartalet. (januar 2024)

Kontigent er fastsat ud fra sidste generalforsamling. 

Hvornår afholdes der Generalforsamling?

Der afholdes Generalforsamling hvert år i januar måned. Du kan på siden her finde mere information

Hvornår betaler man kontigent?

Der betales kontigent 4 gange pm året. Hvert kvartal.

Sidste bankdag i marts dækker betaling for januar, februar og marts.
Sidste bankdag i juni dækker betaling for april, maj og juni.
Sidste bankdag i september dækker betaling for juli, august og september.
Sidste bankdag i december dækker betaling for oktober, november og december.

Grønne områder

Hvem passer de grønne områder?

Det gør LK Anlæg som er ansat på kontrakt af grundejerforeningen.

Hvad skal jeg gøre hvis jeg observerer rotter?

Hvis du ser en rotte eller tegn på rotter, har du pligt til at anmelde det.

Dette gøres på Greve kommunes hjemmeside.

Du kan finde mere information om rotter her.

Hvem skal jeg kontakte hvis jeg ser kundevogne i Rosenlyparken?

Kundevogne fra Bilka
Ring 43 95 50 00

Kundevogne fra Lidl
Ring 80 70 27 02

Kundevogne fra Netto
Ring 87 78 78 11

Tv, Radio & Internet

Hvilke muligheder er der for TV?

Der er mulighed for Waoo (fiber), youSee eller andre udbydere der enten bruger COAX (kabel TV) eller telefonforbindelse til TV. 

Hvilke muligheder er der for Internet?

Der er indlagt Fiber fra Fibia. Desuden er der også mulighed for youSee eller andre Internet udbydere der bruger COAX eller telefonforbindelse.

Hvorfor skal jeg betale til Waoo (tidligere Fibia)?

I 2016 blev der på generalforsamlingen vedtaget en 5-årig kontrakt med Waoo (tidligere Fibia). Derfor betales der hvert kvartal til etablering af fiberforbindelsen i Rosenlyparken. Beløbet kan bruges til at købe produkter fra Waoo.

Denne kontrakt er forlænget på generalforsamlingen i 2021 med 3 år. 

Hvad hvis Jeg ikke har noget Internet?

Du kan finde drftsinformation om Fibia her.

Hvad hvis jeg ikke har noget TV signal?

Du kan finde drftsinformation om Waoo her.

Hvorfor virker mit trådløse Internet ikke i hele huset?

Som udgangspunkt er der to faktorer der gør sig gældende hvorfor der nogle gange er problemer i at have optimalt trådløst Internet i hele huset.

Fibia routeren er placeret et ret dårligt strategisk sted. Den sidder normalt nemlig i hjørnet af stuen ud imod baghaven. 

Meget af bebyggenlsen består af beton der gør det svært for at få de trådløse signaler godt rundt i stueplan og 1. plan. 

Hvor sidder modemmet fra Waoo (tidligere Fibia)?

Modemmet er placeret i hjørnet på væggen ud i mod baghaven.

Kan jeg flytte modemmet (routeren)?

Du kan sagtens flytte modemmet/routeren fra Waoo.

Du skal dog selv dække den omkostning der eventuelt måtte være forbundet med dette.

Vær desuden opmærksom på at, ved salg af din bolig kan køber have krav på at standardinstallationen genetableres. Disse omkostninger tilfalder dig som sælger.

Kontakt eventuelt Waoo for mere information om flyning af modemmet/routeren.

Hvad skal jeg gøre med modemmet hvis jeg flytter?

Modemmet skal blive siddende til den nye køber. Du må derfor ikke tage modemmet med dig. Vær opmærksom på at du kan blive opkrævet et gebyr for fremskaffelse af nyt modem samt installation.

Modemmet til Waoo (tidligere Fibia) er der ikke?

Du skal tage kontakt til sælger, som mulighvis har taget det ned.

Eventuelt skal du kontakte Waoo (tidligere Fibia) for at få et nyt modem. Bemærk venligst at der vil være omkostninger forbundet med at bestille et nyt modem fra Waoo.

Service

Hvor kan jeg finde information om skorstensfejning?

Du kan finde mere information skorstensfejning her.

Hvorfor er min tagrende utæt?

Juvel blev hyret til at rense tagrenderne og lappe SYNLIGE huller.
De har så ud over det, så vidt det var muligt, også lappet utætte samlinger. Det vil sige at Juvel har opfyldt deres del af kontrakten.

Vores tagrender er fra start/midt 90’erne og intet holder evigt.
Derudover er der fejl i konstruktionen i nr 195 - nr 200, så vandet løber den forkerte vej.

Flere har desuden sløjfet det nedløb der var, for at bygge en udestue. 
 
Hver grundejer har bidraget med ca. kr. 972,- for rensning mm - en pris der ligger lavt iforhold til andre firmaer.

Her har du mulighed for at kontakte bestyrelsen i Rosenlyparken. Du kan hurtigt i menuen vælge hvad din henvendelse drejer sig om. 

Vi bestræber os på at besvare din henvendelse inden for 24 timer. 

Drag and drop files here or Browse